Sabtu, 14 Ogos 2010

finally..i'm back-part 2

hahaha..aku ketawa dlu..sbbnye..emmm..lme da aku x update blog aku ni!!!da bersawang thp gaban rasenye,,byk labah-labah lak tu.hehe.bukan malas nk update tp xde mase nk sign in,bz ke fb.hehe.yela,dok nk jd petani yg berjya la katekan..klu realitinye,nak tnm sayur pun xpandai,dlm alam maya,bolehlaaa...
skrg ni ramadhan,hari ke 5.sbgai seorg ibu dan isteri yg mithali,kenela mem'prepare' juadah berbuka n sahur.FYI,i tak pernah lg beli juadah berbuka kt bazar ramadhan tau.heheh..sumenye masak sendiri,air tgn aku sendiri..cewahh..bangga rasenye.siap sempat lg aku buat mini muffin utk kezen-kezen ku time aku blik kampung bru2 ni.di bawah adalah senarai menu yg aku msk untuk cik abang n my baby daughter:
1st day puase:daging masak kicap tmbh kentang(favourite terbaru aku),syur petola msk air,puch fruit cocktail
2nd day puase:aym n ikan goreng,kacg buncis letak telur,air sirap bandung soda n kopi o panas
3rd day puase(kt kampung):xsempat nk msk,da smpai mlk,time buke,sooo...telan aje ape yg mak msk
4th day puase:daging rebung cili pd,ikan bakar n air asam,sotong goreng tepung(aku yg perabihkan) n air sunquick
5th day puase:beli je kt pasar ramadhan sbb x sempat nk msk,ondway atas jalan blik JB.

oklah,nti aku cerita lg..cuma,nk bgtau kat u'all,,puase tu puase tp jgn lupe amal ibadatnye..bykkan mengumpul phala di bulan ramadhan ni.maas salamah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan