Rabu, 19 Mac 2014

kertas kerja kursus pengurusan jenazah


salam..
pada malam ni,aku begitu bersemangat menupload bahan-bahan kat file aku ni..bukan ape,aku nk kemaskini file aku dan nak buang segala mak nenek kat folder aku ni.penyimpanan yang selamat,aku letak la kat dlm blog aku ni..kan?clever tak?xpyh jawab ha..
 nilah kertas kerja yang aku buat masa aku di SKTU2 dulu..bile pindah Melaka,xjadi Ketua panitia,so aku pun xguna le bende ni.korang nak amik bole la,aku no problem..




KERTAS KERJA
KURSUS PENGURUSAN JENAZAH
TAHUN 6

1.PENGENALAN
Kursus pengurusan jenazah adalah bertujuan untuk memberi pendedahan kepada murid tahun 6 tentang aspek menguruskan jenazah dari selepas kematian sehingga saat jenazah ditalqinkan.Sesuai dengan matlamat panitia,melahirkan generasi yang berakhlak mulia dan dapat memberi contoh teladan serta memberi manfaat kepada masyarakat.

2.RASIONAL
2.1 melahirkan generasi berakhlak mulia
2.2 memberi manfaat kepada masyarakat
2.3 menjadi pelapis dan pembantu kepada pengurus jenazah yang sedia ada.

3.TUJUAN
3.1 menambah pengetahuan tentang tajuk Solat Jenazah pada silibus Tahun 6.
3.2 mendedahkan murid kepada ajaran islam yang murni
3.3 menarik minat murid supaya hadir ke sekolah walaupun selepas berakhirnya UPSR.
3.4 mempraktikkan ajaran yang telah diterima dari segi ibadat.

4.JAWATANKUASA INDUK

Penasihat                                 :Pn.Hjh Juarah bte Abdullah(Guru Besar)

Pengerusi                                 :Pn.Hjh Zairiyah bte Dirin (GPK 1)

Timb. Pengerusi 1                     :Pn.Hjh Norhaliza bte Ayob(GPK HEM)

Timb. Pengerusi 2                     :Pn.Hjh Haedah bte Sabaran (GPK KO-KO)

          Penyelaras                                :Pn.Zati Aqmar bte Mohd Ghazalli
         
         Setiausaha                                :Pn.Suhana bte Md.Dan

          Bendahari                                :Pn.Rahayu bte Rashid

         
AJK                                Dokumentasi/Rakaman :En.Hakimi b.Saad
                                                Laporan:Pn.Suhana bte Md.Dan
5.JAWATANKUASA KECIL

Juru gambar: Pn.Zati Aqmar Bte Mohd Ghazalli

Disiplin:Pn.Alinah Tamat
             En. Mazli Jalil

Fasilitator/Penceramah:    -pengurusan UTM sendiri-

6.TENTATIF PROGRAM

8.00 PAGI        :MASUK KE DALAM SURAU

8.15 pagi         :Taklimat oleh Fasilitator

8.30 pagi         :Ceramah Pengurusan Jenazah

9.30 pagi         :Amali pengurusan jenazah

10.00 pagi       :Rehat

10.30 pagi       :Solat jenazah

11.00 pagi       :Amali Solat Jenazah

12.00 tengahari:Upacara penutup
                            Penyampaian cenderahati

12.30 tengahari: bersurai


7.IMPLIKASI KEWANGAN
Bil
Perkara
perbelanjaan
Jumlah
1
Edaran Kaifiyat Solat Jenazah
RM 2.00×80
RM 160.00
2.
Penceramah
RM 200
RM200.00
3.
Barang Jenazah
RM 130×2set
RM260.00

JUMLAH

RM 620.00


8. KESIMPULAN DAN PENUTUP

Kursus pengurusan jenazah  ini diharapkan dapat memberi sesuatu impak yang besar kepada pembangunan modal insan seterusnya melakukan amal ibadah di sepanjang bulan Ramadhan dengan ikhlas dan bersungguh-sungguh melibatkan semua pihak terutama yang bergama Islam seterusnya dinilai ibadah disisi Allah Ta’ala.

Sekian,terima kasih.

Yang menjalankan tugas,                                                       Disemak oleh,
.....................................                                                           ..............................
Zati Aqmar bt Mohd Ghazalli
Ketua Panitia Agama Islam SKTU2                


Tiada ulasan:

Catat Ulasan