Jumaat, 6 Mei 2011

aku bdk tadika!

bru-bru ni aku relief(gnti kelas)kelas muzik tahun 4..aku decide nk ajr bdk2 3 lgu yg aku tahu.lgu pertama,lgu " you're my sunshine".aku ingt rangkp 1 je,yg rgkp kedua,ku xingt.tp,disebbkan ku nk bdk drjh 4 ni dgr skit lgu inggeris.bio pndai skit ckp BI.heee..
lgu die mcm ni:

you are my sunshine
my only sun shine
you make me happy
when skies are grey
you never know dear
how much i love you
so dont take
my sunshine away...

aku nyanyi lgu ni,bdk2 pun ikut.yg xthn siap ade action lg.part 'sunshine',aku action tgn kt udara,kmudian wat mcm liplap2,'happy' actionnye ltk tgn kat dada,'dont take' action tangan 'no'.bdk2 aku suh gerakkn bdn ke kiri kanan..rse mcm bdk tadika pun ade..tp aku tgok bdk2 happy smpai suh aku ganti ckgu diorg utk ajr muzik.
pastu aku ajar lg pengakap,"Di sini kita berkumpul".tp,ni pun sekerat je..yg part cina aku xingt la.

di sini,di sini kita berkumpul,
salam,salam,salam,salam,salam(hei)
(dis part supposed to be a chinese part,but i don rem'ber)
di sini disini kita berkumpul,
vanekam,vanekam,vanekam,vanekam,vanekam(hei)
di sini,disini,kita berkumpul,
hello,hello,hello,hello,hello(hei)

lgu ni bdk buat action.happy plak aku tgok bdk2 ni.ye la,fyi,bdk2 yg aku ajr ni bdk kelas akhir,so evry day,is tough day bg diorg.asyik kene marah je.

n last song is "Ais Kacang".
ais kacang,ais ais kacang,
bila cuaca panas dan rasa dahaga
singgah di gerai
ais kacang dpinta
susu dan jagung
kacang dan lengkong
air gula berwarna
campur semua
enak rasanya
kegemaran kita semua...

aku nyanyi lgu ni,terliur plak..cuaca plak panas.korang,mne nak cari ais kacang??hah,jom gerak ke pekan MT!xde ais kacang tp cendol sedap pakcik mamak ade la...so syiok!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan