Isnin, 10 Disember 2012

Breastfeed vs alternative feed

Salam n good morning uolls!
Have done solat subuh?klu belum,cepat buat.jgn malas nti  sape nk tanggung dosa tu,mak bapak?korang sendiri?...hehehe,pagi-pagi da mcm mak nenek kan aku ni.

Bukan apa,nk mengingatkan diri aku jgk jgn malas semayang.
entry kali ni,aku nak letak beberapa gmbar umar yg skrg dah almost 7month.die da pandai meniarap n bergolek.kadang-kadang bergolek smpai depan pintu umah.adoi..risau aku dibuatnya.

This month,die da stat mkn makanan tambahan.sbb susu badan  da  tak cukup mbantu perkembangan dia dan keaktifan die bila da pndai meniarap n merangkak nanti.n i lupe nk told yg umar exclucively breastfeeding.masa sofea aku sempat breasfeed sanpai 3-4 bulan je,pastu stop terus,continue susu formula sbb sofea xnak menetek,agaknya sedap kot susu formula tu( aku bagi dia susu enfalac).
aku bole nampak perbezaan yang sangat ketara between baby yg hisap susu formula dengan yg breastfeed.umar yg breastfeed jarang demam kalau beralih bulan tpi sofea dlu,every month mesti die demam.

Then,baby yg breastfeed die akan cepat merasai kehadiran kita n manja dengan kita sbb bau badan kita da terbiasa dengan die. 
Otak baby breastfeed juga akan berkembang baik and  basically boleh pandai sbb da terima nutrien dan zat susu ibu since baby lg.
Kalau korg ada tambahan lain ttg breastfeed ni,bgtau ye.ok daaa..

Intai-intai gmbar umar n sofea dulu k!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan