Isnin, 10 Disember 2012

Travel to Temerloh

Entry kali ni,aku nk citer pasal aku n family g Temerloh seminggu sebelum cuti sekolah.niat aku sebenarnya nak jumpa dengan family angkat aku yg berada di Felda Rentam,alang-alang da sampai ke sana,kitorg decide nk bercuti di sana dalam 3 hari 2 malam.gerak ke Temerloh petang Jumaat pukul 6.00ptg sbb suami blik dr keja pkul 5.00petang.

Aku booking family room di Hotel Seri Malaysia,Temerloh yg sememangnya affordable n most important,ada kids swimming pool for Sofea.rate semalam RM160 nett.oklah,buat ape nk mahal2 sgt,breakfast ada,pool pun ada kan..

Smpai Temerloh dalam pukul 10mlm.lewat sikit la sbb xkenal jalan lg,hujan lebat lg,oh lg satu...jalan ke sana melalui kuala pilah,dangi,jempol sangat2 tidak elok.banyak lubang besar dan dalam.tayar keta aku hampir bengkok sbb terlanggar lubang besar giler masa jalan ke Serting.

Esoknya,berjalan ke Temerloh n Mentakab Mall.banyak da berubah.makin pesat dua bandar ni.ye la,aku da tinggalkan mentakab n temerloh sudah tujuh tahun.dulu sinila tempat aku berjalan,meronggeng dengan bestfriend2 aku,tempat aku practikum mengajar.yela,maktab aku di kuala lipis,apa la sangat yg bestnye di lipis tu.macam pekan koboi,yg dibanggakan time aku masa belajar di lipis,hanya rumah Dato Ct.haha..jgn marah org Lepih ye
..

Sofea pulak asik nk swimming je.bangun pg swimming,petang swimming lg.bestnye,tak ramai org sbb belum school holiday lg.Aku xboleh swimming sbb terpksa pegang umar.yela,abah die nk swimming gak.huhu.

Sebelum blik ke Melaka,kiteorg singgah ke Felda Rentam nk berjumpa dengan Kakak angkat aku,kak su n Mok angkat aku.mmg happy la jumpa diorg.da lama sangat tak jumpa,dekat 5 tahun tak jumpa.di jamu kiteorg dengan gulai tempoyak ikan patin(suami langsung tak jamah,sbb dia tak suka mkn makann yg ada tempoyak atau durian),ayam goreng,sambal ikan n kelapa yang digoreng(aku xtahu nama lauk ni,tp kelapa tu digoreng dan berwarna coklat)..emm...dappp..

So,lepas makan,kiteorg borak,amik gambar. Dlm pukul 3.00,aku mintak izin nk gerak balik melaka.mmg sedih nk berpisah dengan kak su n mok.bila la dapat jumpa lg..
k,la tu je cerita aku, jumpa di lain entry.taaa.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan