Rabu, 12 Disember 2012

Sofea-'is she ready to school?'

Salam n very good morning semua!

Aku nk story skit pasal sofea yg da msuk 4 years old tahun depan n she so excited nk g sekolah.

Actually,aku n suami mmg already planning nak masukkan sofea ke Taska Pasti yg berdekatan dengan rumah nenek aku.Pasti ni bagus sebab awal pagi die da ajar bacaan iqra' and for me,sangat baik sylibus ni sbb anak-anak di ajar bahasa Al-quran.sekurang-kurangnya dia pandai mengaji dari pandai makan dan menyanyi kalau di tadika kemas.

Macam aku dulu masa kecik2,atok aku jaga aku sbb mak abah keja di KL.atok hantar ke tadika Kemas.yg aku ingat sampai sekarang,gi tadika tu mesti makan,nyanyi,makan n then balik.tapi,tu mungkin zaman dulu,sekarang sylibus die da berbeza sbb cikgu-cikgu Kemas sekarang muda-muda dan dihantar belajar n praktikal.

One thing,kebanyakan cousin aku kecik-kecik dihantar ke Pasti yg kebanyakan semua da pandai Al-quran.sorang cousin ni,Syeera nama dia. bakat die telah digilap oleh Pasti n dia jadi wakil Negeri Melaka dalam Pidato pasti kebangsaan di Kedah masa umur dia 6tahun.tapi unfortunately,die kalah sbb takut tengok ramai orang kat situ.hahaha.ape la..

Turn to Sofea plak,macam-macam buku n peralatan aku sediakan,color pencil,magic color,coloring book.plus,gadjet yg ada pendidikan pun aku bg dia pakai.lebih-lebih lg sekarang dia da pandai install sendiri mainan application yg ada google play.emmm...sume dia install.bertuah punya anak.
Jgn dia install yg berbayar pun sudah.sape nk membayau nye..hahaha

Kalau korang tgok gambar-gambar yang aku upload tu,semuanya dia yang install n dia main.tak kira yg dia screen captured lg.buat berat tab mama je ya ni.

Oklah,pokoknya,nk kena membeli beg n call cikgu Pasti tu sbb nk daftar sofea untuk tahun depan.wish sofea good luck.harap-harap jgn dibuli budak2kat situ.

Daa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan